Aktualności

Ważne - Zgłaszanie ofert pracy do ePraca!

W związku z wejściem w życie nowej ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, od 1 czerwca 2025 informujemy, że ww. ustawą zostały wprowadzone nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (Aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).   

Obowiązek ten dotyczy m.in.:

•      organów władzy publicznej;

•      organów samorządów gospodarczych i zawodowych;

•      podmiotów reprezentujących zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;

          ▪        podmiotów reprezentujących państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmiotów reprezentujących inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;

•   podmiotów reprezentujących inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osób prawnych, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Efektem zmiany ma być zwiększenie liczby ofert pracy realizowanych przez urzędy pracy, a tym samym ułatwienie osobom bezrobotnym i osobom poszukującym pracy poszukiwania pracy. Dotyczy to w szczególności ofert pracy na stanowiska specjalistyczne.

Jednocześnie informujemy, że pracodawca ma możliwość zgłoszenia ofert pracy do więcej niż jednego urzędu pracy i wskazanie urzędu wiodącego, który będzie odpowiedzialny za koordynację jej realizacji. Elektroniczny formularz zgłoszenia oferty pracy dostępny jest w serwisie praca.gov.pl.

Informacje o publikacji dokumentu